Volvo heeft deze maand de orderboeken geopend voor de nieuwe Volvo C40 Recharge Twin. Een volledig elektrisch model dat met een rijke standaarduitrusting komt. Met een vanafprijs van 57.995 euro zet Volvo duidelijk in op de kritische koper die op zoek is naar een premium ervaring.
Volvo heeft hoge verwachtingen van de introductie van dit nieuwe model. Het is voor het Zweedse merk niet zómaar een auto; het is namelijk het eerste model dat zij alleen als elektrische versie aanbieden. Dit zal immers de toekomst van duurzame mobiliteit worden; de vraag en aanbod van elektrische auto’s neemt jaar op jaar toe. Volvo zal de komende jaren meer elektrische modellen op de markt brengen. De verwachting is dat in 2025 de helft van de wereldwijde verkopen elektrisch zal zijn. En in 2030 zal élke verkochte Volvo alleen een elektrisch model zijn.
Unieke uitstraling
De Volvo C40 Recharge Twin is een crossover met een wat lagere, slankere vormgeving dan een SUV. Volvo gaf de auto gelijk ook een geheel eigen neus mee; een nieuw design dat het gezicht van Volvo’s elektrische gamma moet gaan worden. Zo zijn de koplampen uitgerust met nieuwe pixeltechnologie. Ook de achterkant kreeg een opvallend design dat past bij de lagere daklijn. Van binnen is het interieur ruim en flexibel opgezet met onder meer een nieuw, hoogwaardig infotainmentsysteem dat Volvo ontwikkelde samen met Google.
Het platform
De C40 Recharge Twin dankt zijn naam aan de twee elektromotoren; een op de vooras en een op de achteras. Deze worden gevoed door een accupakket van 78 kWh, in 40 minuten aan de snellader op te laden tot 80 procent. Volvo belooft een actieradius van maximaal 420 kilometer.
Online verkoop
Volvo kiest met het nieuwe model ook voor een innovatie op verkoopgebied. Naast de merkdealers die graag een hechte band opbouwen met de Volvo-rijder wil Volvo ook online verkoop inzetten als aanvulling op dit netwerk. Niels Demesmaeker, Global Online Experience Director bij Volvo Car Nederland, vult hierop aan: “We willen de klantreis nog beter en eenvoudiger maken door onze klanten verschillende manieren van mobiliteit aan te bieden; directe online aanschaf of een C40 Recharge Twin op basis van een abonnement met een vaste of flexibele looptijd.” Nederland is één van de eerste landen weer het verkoopkanaal met online mogelijkheden wordt uitgebreid.
Meer informatie
Wie meer wil weten over Volvo’s nieuwe C40 Recharge Twin kan kijken op: www.volvocars.com/nl/v/cars/c40-electric