Onlangs hebben Citroën en kledingproducent Saint James een unieke uitvoering gelanceerd van de Citroën C3: de Citroën C3 Saint James Limited Edition. Eerder werkten de twee al samen aan een model dat alleen in Japan op de markt kwam. De C3 Saint James Limited Edition komt naast in Japan ook in Nederland, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Italië op de markt.
Een kledingmerk en een autofabrikant lijken misschien niets met elkaar gemeen te hebben. Toch zijn er tussen Saint James en Citroën opvallend veel overeenkomsten. Het zijn allebei Franse bedrijven die al meer dan een eeuw oud zijn en die beide gefocust zijn op erfgoed. Voor hun producten hebben ze hetzelfde voor ogen: comfortabel en met een hoge kwaliteit.
Kenmerken
De Saint James-uitvoering is gebaseerd op de Feel-uitvoering maar er zijn unieke kenmerken aan toegevoegd. De carrosserie kan worden uitgevoerd in Polar White, Platinum Grey, Steel Grey, Perla Nera Black of Elixir Red en gecombineerd worden met een contrasterend dak in wit of zwart. Het exterieur wordt verder gekenmerkt door de daksticker in de kleuren blauw, wit en rood en gesigneerd door Saint James en de bijpassende C-stijl sticker. In het interieur komt Saint James onder andere terug in de chevronband met het Saint James-label op het bovenste deel van de rugleuning. Samen met rode stiksel verwijst dit naar de marinière-zeemansjasje. Ook in de plaquette onder de versnellingspook is het logo van Saint James verwerkt.
Levering
De Citroën C3 Saint James Limited Edition wordt geleverd met de PureTech 110 benzinemotor, handgeschakeld of als automaat. De handgeschakelde versie is er vanaf 23.690,- euro de automaat vanaf 25.690,- euro. Orderboeken zijn inmiddels geopend en de levering is vanaf september dit jaar.