Peugeot breidt het elektrische gamma uit. Er zijn veel ontwikkelingen, waaronder het 48V HYBRID-systeem, dat als eerste in de Peugeot 3008 en Peugeot 5008 wordt toegepast. Later zullen ook andere modellen volgen.
De nieuwe hybride aandrijflijn van de Peugeot 3008 en 5008 bestaat uit een 1,2-liter PureTech 3-cilinder benzinemotor met 136 pk, een elektromotor met permanente magneet met een piekvermogen van 28 pk, een nieuwe geëlektrificeerde zesversnellingsbak met dubbele koppeling en een 48V-accu met een beschikbare capaciteit van 432 Wh. Volgens Peugeot resulteert dit in een tot wel 15 procent lager verbruik en dus ook een lagere CO2-emissie. Deze besparing wordt voornamelijk gerealiseerd in de stad (- 2,5 l/100 km) en daarbuiten (- 0,7 l/100 km). Op de snelweg is het brandstofverbruik ongewijzigd. De SUV’s kunnen met dit HYBRID-systeem meer dan helft van de tijd elektrisch rijden.
In het verkeer werken de verbrandings- en de elektromotor zowel samen als onafhankelijk van elkaar om het energieverbruik te minimaliseren, comfort te bieden en prestaties te leveren. Bij krachtige acceleraties vanuit lage toerentallen levert de elektromotor extra koppel ter ondersteuning van de benzinemotor. Andersom, tijdens afremmen bijvoorbeeld, schakelt het systeem de benzinemotor uit en dient de elektromotor als generator om de 48V-accu op te laden.
De Peugeot 3008 en 5008 HYBRID komen in het tweede kwartaal van 2023 in Europa op de markt.