Zoek een occasion

U heeft geen filter geselecteerd!

Opel heeft zijn marktaandeel vergroot in West-Europa in 2021

Ondanks de bredere uitdagingen waar de hele autobranche mee kampte afgelopen jaar, heeft Opel het jaar 2021 positief afgesloten. Het Duitse merk wist het marktaandeel in West-Europa verder te laten groeien. Opel zag 0,1 procent groei, waarmee het marktaandeel uitkwam op 4,3 procent.

Volgens Opel’s CEO Uwe Hochgeschurtz is de groei onder meer te danken aan het feit dat het merk het jongste productgamma heeft in vergelijking met de andere merken. Zo waren de Corsa en Mokka erg populair, inclusief hun elektrische versies. “We zitten nu in een ideale positie om in de aanval te gaan en het marktaandeel nog verder te laten groeien”, aldus Hochgeschurtz. “We verwachten verder momentum van de nieuwe Astra en Astra Sports Tourer, evenals de nieuwe Grandland. Deze worden ook gelijk als hybride-variant geleverd.”

De Opel Corsa was zowel in Duitsland als elders hét verkoopsucces waar men op kon bouwen. Zo werden er in Duitsland in 2021 ruim 50.000 exemplaren verkocht, waarmee het de populairste compacte auto was in Duitsland. Ook in het Verenigd Koninkrijk vond de zesde generatie Corsa gretig aftrek; hier werden 41.000 stuks verkocht. In het Verenigd Koninkrijk werden ook andere mooie mijlpalen behaald: de Opel Vivaro-e was de best verkochte elektrische bedrijfswagen in zijn segment volgens Opel.