Zoek een occasion

U heeft geen filter geselecteerd!

Onvolledig dekkende garantie

Veel consumenten sluiten tegenwoordig een aparte garantieverzekering af wanneer ze een auto kopen bij een autohandelaar of leasemaatschappij. Bij eventuele reparaties aan hun auto denken ze daarmee dezelfde service en zekerheid te krijgen als bij een auto met bijvoorbeeld BOVAG-garantie. Bovendien scheelt de garantieverzekering soms wel een paar honderd euro ten opzichte van de garantie bij een garagebedrijf. Maar waarom zou een verzekeraar een garantieverzekering afsluiten voor een auto die het niet kent? De meeste garantieverzekeringen kennen dan ook ontzettend veel uitsluitingen en zijn lang niet zo dekkend als een BOVAG-garantie.

Omdat mensen vaak teveel gericht zijn op de aankoop van een auto, raken ze echter verblind voor de tekortkomingen van deze garantievormen. Ze willen vaak het onderste uit de kan halen door én goedkoop een auto aan te schaffen én goedkoop een alles dekkende garantieverzekering af te sluiten. Tot het moment dat er iets mis is met hun auto. Soms komen mensen dan bij Autotess binnen en vragen ze wat wij kunnen doen aan de problemen met hun auto. Regelmatig moeten we dan slecht nieuws overbrengen en vertellen dat er geen volledige garantie op de reparatie zit. Vervolgens bellen ze hun verzekeraar en blijken ze inderdaad de helft van de reparatie mee te moeten betalen. Zo hebben we eens een airco-reparatie uitgevoerd, waarbij de helft werd vergoed en de andere helft gewoon door de klant zelf moest worden betaald. Mensen zijn dan teleurgesteld omdat hun verwachtingen te hoog waren op het moment dat ze de garantieverzekering afsloten.
Ik adviseer mensen dan ook om de garantie voor hun auto gewoon af te sluiten bij hun eigen garagebedrijf. Daar kunnen ze namelijk de garantie en service verwachten die ze wensen.

Gerrit Tessemaker