TWENTE – Het merk Infiniti is in Nederland nog relatief onbekend. Niet geheel verrassend, aangezien alleen een Infiniti Center in Amsterdam het merk voert in ons land. En dit is jammer, want Infiniti is als luxe-divisie van Nissan juist bezig met een ware innovatieslag.
Deze luxe-tak levert in Nederland een zestal modellen, de compacte Q30, de sportieve Q50 sedan, Q60 sportcoupé, de luxe Q70 sedan, de QX30 crossover en de de luxe QX70, waarvoor de koper ten minste 115.000 euro neer mag leggen. Nu nog toegelegd op een premium merkbeleving met een relatief traditionele insteek. De komende jaren streeft Infiniti naar nog meer innovatie. Zo is de ambitie om over drie jaar tijd een elektrische variant te leveren van ieder model in het dan-huidige gamma. Ook de interieurs gaan dan op de schop, ruim, zonder knoppen en met een bijzonder design aldus Infiniti’s ambitie.
Herkenbaar
Hoofdontwerper Alfonso Albaisa gaf in een interview met persbureau Bloomberg aan dat elektrische aandrijflijnen niet alleen qua duurzaamheid mooi zijn, maar dat ze ook op design-gebied nieuwe mogelijkheden bieden. Zo kunnen auto’s ruimer gemaakt worden, waarbij het de truc zal zijn om deze weer slim te benutten voor innovaties die het rijgenot en comfort verder versterken. Het merk moet hierdoor een sterker eigen gezicht krijgen om zo beter op te vallen.