Euro NCAP, het onafhankelijke veiligheidsinstituut, heeft zowel de Hyundai Tucson als de Ioniq 5 met vijf sterren beloond. De maximale score die bij de crashtest behaald kan worden. De Bayon scoorde iets minder, 4 sterren.
De waardering bij de crashtest is opgebouwd uit vier categorieën: bescherming van volwassen inzittenden, bescherming van kinderen in het voertuig, bescherming van voetgangers en Safety Assist. De Tucson én de Ioniq 5 werden in alle vier met de maximale score beoordeeld.
Hyundai kent tal van veiligheids- en rijassistentiesystemen. De Tucson is onder meer uitgerust met Forward Collision-Avoidance Assist (FCA). Dit systeem herkent voetgangers, fietser en andere voertuigen. Wanneer er een botsing dreigt en de bestuurder niet reageert, remt de auto automatisch af. Ook heeft de Tucson het Blind-Spot Collision-Avoidance Assist. Het waarschuwt bij bijvoorbeeld een voertuig in de de dode hoek. Wanneer de visuele en akoestische signalen niet het gewenste effect hebben, remt de auto af.
De Hyundai Ioniq 5 heeft net als de Tucson zeven airbags. Eén daarvan tussen de stoelen van de bestuurder en bijrijder. Op de snelweg rijden is met de Ioniq 5 veiliger door de Highway Driving Assist 2. Deze zorgt voor constante afstand tot de voorligger en houdt de auto in het midden van de rijbaan.
De Hyundai Bayon behoort met vier sterren tot de veiligste SUV’s van Europa. De vier sterren heeft de Bayon onder meer verdiend met de Driver Attention Warning, Deze signaleert en waarschuwt wanneer de bestuurder minder alert reageert en een pauze zou moeten nemen.