Remco Stegink (20) werkt al jarenlang op zaterdagen voor Garage Leijenaar. Sinds het begin van deze maand kunnen klanten hem echter bijna dagelijks aantreffen bij de Bathmense Renault-dealer.
‘Ik volg een BBL-opleiding tot service-adviseur’, verklaart Remco. ‘Dat houdt in dat ik vier dagen per week praktijkervaring opdoe bij Garage Leijenaar en één dag per week naar school ga. Als service-adviseur heb ik een vrij breed takenpakket dat varieert van baliewerkzaamheden en het maken van planningen tot de facturatie en allerlei andere werkzaamheden die voorbij komen. Feitelijk fungeer ik als aanspreekpunt tussen onze klant en mijn collega’s in onze werkplaats.’ Ook op het gebied van autotechniek heeft Remco een gedegen achtergrond. ‘In het verleden heb ik een opleiding tot tweede monteur gevolgd. Dat beschouw ik als een groot voordeel, want ik kan klanten daardoor duidelijk uitleggen wat er met hun auto aan de hand is. Ik weet waarover ik praat en kan klanten meer over de werking van hun auto uitleggen dan iemand die geen autoachtergrond heeft.’ Al sinds zijn vijftiende werkt Remco op de zaterdagen voor Garage Leijenaar. ‘In al die jaren heb ik Garage Leijenaar leren kennen als een gemoedelijk familiebedrijf’, geeft hij aan. ‘Geen poespas, maar gewoon klaar staan voor onze klanten en een goede prijs-kwaliteitverhouding bieden. Dat de onderlinge sfeer bij Garage Leijenaar goed is, draagt bij aan de gemoedelijkheid van ons bedrijf. Iedereen kan het op de werkvloer goed met elkaar vinden en dat stralen we ook uit naar onze klanten.’