De Jaguar F-TYPE heeft een facelift ondergaan. De sportauto is voorzien van een frisse aanblik, een zogenaamd Touch Pro-infotainmentsysteem en een functie om voertuigdata te combineren met GoPro HD-video’s via de ReRun-app.
Ter introductie van de vernieuwde F-TYPE levert Jaguar voor één modeljaar ook de exclusieve 400 SPORT-uitvoering. De verkoop van de vernieuwde F-TYPE is gestart bij dealer Van Mossel aan de Oude Apeldoornseweg in Apeldoorn. Het design van de F-TYPE is krachtiger en sportiever dan voorheen dankzij nieuwe voorbumperdesigns en koplampen met full-LED-technologie waardoor de bestuurder profiteert van beter zicht vóór de auto. De koplampen hebben als vanouds herkenbare J-Blade-dagrijverlichting die voortaan ook dienst doet als richtingaanwijzer. Adaptive Front Lighting maakt de nieuwe LED-koplampen nog effectiever dankzij vier lichtmodi, te weten City, Country, Motorway en Bad Weather, voor optimaal zicht onder alle omstandigheden. Ook de achterlichten profiteren van LED-techniek en hebben donkere lenzen om de F-TYPE een krachtigere uitstraling te geven.
Nieuwe, dunnere sportstoelen met een frame gemaakt van magnesium en verbeterde ergonomie en comfort resulteren in meer dan acht kilogram gewichtsbesparing. De stoelen beloven meer steun en uitstekende laterale steun. Ter introductie van de vernieuwde F-TYPE heeft Jaguar de exclusieve 400 SPORT ontwikkeld, die alleen dit modeljaar leverbaar is. De uitvoering, leverbaar met zowel achterwiel- als AWD-aandrijving, heeft een 294 kW (400 pk) sterke versie van de 3,0-liter supercharged V6-motor, gekoppeld aan een achttraps Quickshift-automaat en een mechanisch gelimiteerd sperdifferentieel.
Elke F-TYPE is voortaan uitgerust met een nieuw Touch Pro-infotainmentsysteem met 8-inch touchscreen, tablet-achtige bediening en nieuwe navigatiefuncties, waaronder het delen van de aankomsttijd met vrienden, online diensten zoals realtime weer- en verkeersinformatie en een slimme Spotify-app die zelf afspeellijsten voorstelt.