De krant was tot ongeveer tien jaar geleden een onmisbare bron voor informatie. Publicaties op gedrukt papier brachten de informatie bij u thuis. Bedrijven, instellingen en particulieren maakten volop gebruik van de krant om onder meer nieuws, informatie en/of actuele gebeurtenissen met een groot publiek te delen. De afgelopen jaren ben ik als ondernemer steeds bezig geweest om te kijken hoe ik de doelgroep voor ons bedrijf het beste kan bereiken en wat deze mensen het prettigst vinden om de informatie te ontvangen. En daarbij moet je ervoor zorgen dat ze niet overspoeld worden met te veel informatie zodat het irritaties gaat opleveren.
Er moet dus een balans zijn. Regelmatig krijgen klanten via een importeur de informatie over de nieuwe modellen en de landelijk geldende aanbieden. Ook krijgen ze dikwijls een digitale nieuwsbrief van hun autobedrijf.
Om de mogelijke nieuwe klanten te voorzien van informatie over onze betrouwbare modellen en onze modellenlijn maken wij ook nog steeds gebruik van de krant als informatiebron. Daarbij is onze keuze gevallen op onder meer deze Autopaper, die gratis huis aan huis wordt verspreid.
Vaak hoor ik dat mensen gericht op internet zoeken terwijl het kopen vaak ook gepaard gaat met een gezond stukje emotie. Laatst zei een klant tegen mij dat een krant lezen hem een goede ontspanning gaf.
Natuurlijk zijn de social media informatiekanalen zoals Facebook en Twitter ook niet meer weg te denken. Maar ik ben van mening dat de combinatie van de online marketingtools samen met een offline instrument, zoals onder meer de Autopaper, het grootste effect zal hebben voor een organisatie en dan met name door het gespecialiseerde karakter van de krant. Aan u als lezer of klant zou ik willen vragen om ook bij een bezoek aan een bedrijf aan te geven welke informatie u nu prettig vindt.
Gelukkig zien we ook nog de gewone shopper die zich oriënteert door gewoon langs de autobedrijven te gaan, waarbij wij onze betrouwbare modellen tonen. U kunt dus ook gewoon gezellig langskomen. De koffie of thee staat altijd voor u klaar.
René Temmink