Tijdens het ontwerp en de ontwikkeling van de nieuwste generatie Jazz, hebben de Honda-ingenieurs de gedurfde stap genomen om het iconische model vanaf de basis opnieuw te ontwerpen. Tijdens dit proces hebben ze een gloednieuwe stadsauto ontwikkeld die uitzonderlijke efficiëntie combineert met uitstekende alledaagse bruikbaarheid. Maar het tijdloze uiterlijk van de Jazz werd behouden.
Het ongebruikelijk gladde oppervlak van het exterieur en de strakke neus zijn essentieel voor het behalen van een verfijnde visuele balans. Bij deze balans worden alle oppervlakken van het exterieur, waaronder de C-stijlen en de gecombineerde lampen achter, samen gesmolten zonder lijnen. Door de dikte van stijlen te halveren, hebben de Jazz-ontwerpers het gevoel van ruimte in de cabine voor alle inzittenden verbeterd. De panoramische voorruit laat een overvloed aan natuurlijk licht binnen en geeft zowel de bestuurder als de bijrijder een onbelemmerd en uitgebreid gezichtsveld. De vloeiende A-stijlen en het slanke ontwerp van de buitenspiegel minimaliseren ook lawaai en luchtweerstand en verhogen de aerodynamische efficiëntie, waardoor het interieur nog meer wordt verfijnd.
Crosstar variant
Ook introduceert Honda de robuuste Jazz Crosstar-variant meer SUV-achtige kenmerken, gericht op mensen met een actieve levensstijl. De verhoogde aanwezigheid van het model is te danken aan het gedurfde grilleontwerp, de substantiële zwarte bekleding en stijlvolle dorpels en dakrails. De lichtmetalen wielen van de Crosstar creëren een verhoogd gevoel van stabiliteit en versterken het robuuste visuele effect.
Interieur
Praktisch gebruiksgemak wordt gecombineerd met functionaliteit in de overzichtelijke en ergonomische cabine. In de cabine zijn duurzame materialen zoals waterafstotende stof en eigentijdse, zacht aanvoelende dashboardmaterialen terug te vinden. Het gebruikersgerichte dashboard heeft een slank instrumentenpaneel dat zich over de breedte van de cabine verspreidt. Het centrale HMI 9-inch touchscreen en het 7-inch volledige TFT-instrumentenpaneel (standaard inbegrepen) zijn eenvoudig en gemakkelijk te lezen. Alle handige functies en bedieningselementen zijn gemakkelijk te bereiken en gebruiken, en dragen bij aan een stressvrije rijervaring. De bestuurder en bijrijder profiteren van het vernieuwde, lichaamstabiliserend zitframe van Honda, met meer comfort en meer lendensteun. Ook de passagiers zitten comfortabel op de tweede rij dankzij de beschikbare ruimte en extra dikke zittingen.
Hybride
Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe hybride aandrijving met twee motoren zonder dat dit ten koste zou gaan van de ruimte en het comfort, waren nieuwe, geavanceerde structurele technologieën nodig. De ultradunne A-stijlen die het begin vormen van de boog die loopt van de motorkap tot de achterspatborden, zijn voorzien van een aantal niet eerder gebruikte technologieën die de krachten van een botsing wegleiden naar de achterste stijl. Deze innovatie zorgde ervoor dat de neus kon worden ingekort en de cabine naar voren kon worden geplaatst, voor een nog grotere binnenruimte.
Meer informatie
De volgende generatie hybride Jazz, die vanaf de zomer 2020 in Europa beschikbaar zal zijn, zal het voortouw nemen bij de inzet van Honda om in 2022 in Europa alle automodellen van een elektrische aandrijflijn te hebben voorzien. Prijzen worden zodra de verkoopdatum nadert bekendgemaakt. Vanzelfsprekend bent u bij Honda Wesselink van harte welkom voor meer informatie over de nieuwe Honda Jazz of andere modellen. U vindt vestigingen van Honda Wesselink aan de Laan van de Dierenriem 35 in Apeldoorn en aan de Solingenstraat 7 in Deventer.