Renault laat steeds iets meer zien van de nieuwe SUV die op de markt gaat komen. Voordat er daadwerkelijk in gereden kan worden door de consument wordt de Renault Austral eerst uitvoerig getest.
Een SUV heeft bepaalde kenmerken zoals de afmetingen en wielmaten. Voor de nieuwe Renault Austral zijn deze kenmerken in het ontwerp verwerkt. Verder hebben karakteristieken van andere modellen van Renault, die bij de berijders goed scoren, ook een bijdrage geleverd aan het uiteindelijke resultaat. Volgens Renault zelf is de Austral scherp, atletisch en modern.
Eyecatchers zijn de C-vormige achterlichten die samenkomen in het logo, de koplampen en de grille. Net als bij de Renault Megane E-Tech electric is de verlichting voorzien van plexiglas met gegraveerde lijnen en patronen. “Dit zorgt voor een kristalhelder licht en een levendige, herkenbare uitstraling van de led-verlichting”, aldus Renault.
De aandrijving van de Renault Austral bestaat uit geëlektrificeerde benzinemotoren. Zo is er de nieuwe generatie E-Tech Hybrid-aandrijflijn, een 1.3 TCe mild-hybrid 12V-aandrijflijn en een nieuwe 1.2 TCe mild-hybrid 48V-aandrijflijn. Het maximumvermogen van de Austral bedraagt 200 pk.
De Renault Austral wordt uitvoerig getest om zeker te zijn van de betrouwbaarheid en levensduur van onderdelen. Er zullen ook vele kilometers afgelegd worden op de Europese wegen om zo de Austral in de praktijk te kunnen testen voordat deze verkocht wordt.